Echipamente comerciale

464 Views

Când te-ai hotărât să deschizi un magazin probabil te-ai gândit pentru început ce vei vinde, ce se caută.

Pe lângă produse, sunt foarte importante și echipamentele pe care le folosim. Acestea ne asigură un spațiu potrivit de expunere, ne facilitează gestionarea produselor, ne ajută să ne desfășurăm activitatea și să o controlăm.

Câteva din echipamentele necesare într-un magazin sunt următoarele:

 

1. Rafturi – ajută la expunerea produselor și facilitează vânzarea. Pentru a-și atinge scopul acestea trebuie să scoată în evidență calitățile produselor, să le pună în valoare. 

Este recomandat să utilizăm rafturi de bună calitate astfel încât un client care intră în magazin să fie atras să se apropie de mărfurile expuse. 

În funcție de produse vom alege materialul rafturilor. Dacă vorbim de produse cu o greutate mare atunci vom folosi rafturi metalice rezistente, iar când vrem să expunem produse ușoare putem folosi și rafturi estetice de carton sau lemn. 

În spațiul de depozitare putem folosi rafturi industriale care pot susține greutatea unor paleți de marfă. Indiferent de locul unde sunt amplasate trebuie să ne asigurăm că rafturile sunt bine montate pentru a nu provoca accidente.  

2. Echipamente frigorifice.❄️ În cazul în care comercializăm produse perisabile este necesar să le păstrăm la temperaturi optime în frigidere sau congelatoare. Acestea trebuie să funcționeze în parametri normali tot timpul întrucât o disfuncționalitate poate duce la pierderea calității produselor. 

Atunci când vrem să expunem mai multe categorii de produse refrigerate sau congelate trebuie să ținem cont de tipul produselor și să urmărim pe ambalaj temperatura recomandată de producător pentru depozitare. 

Pentru a expune o cantitate mai mare de produse este necesar să folosim camere frigorifice cu agregat extern. Acestea ne ajută să nu supraaglomerăm spațiul și să facem economii la consumul de curent. 

3. Calculatoare 🖥️ – sunt necesare pentru a gestiona fluxul de marfă din firmă. În funcție de volumul de activitate pot fi necesare mai multe calculatoare. Acestea pot fi conectate la casele de marcat pentru a facilita vânzarea sau a ține evidența produselor, la departamentul de contabilitate, la dezvoltarea de canale noi de vânzare și utilitățile pot fi multiple. De fapt putem spune că este greu să ne imaginăm o activitate de comerț la care să nu folosim calculatoare. 

4. Echipamente fiscale și alte periferice.📇 Acestea sunt obligatorii pentru desfășurarea activității comerciale conform legii. Ele pot fi folosite împreună cu un soft de gestiune sau puteți introduce produsele direct pe casa de marcat. Dacă aveți o activitate intensă de comerț este recomandat să folosiți o casă de marcat rezistentă la un număr mare de tranzacții.

Atașat la aceste echipamente fiscale putem folosi și alte periferice care ne ușurează procesul de vânzare: scanner, cântar (dacă vindem produse cu greutate variabilă), POS bancar – pentru plata cu cardul, etc.

5. Echipamente de supraveghere, monitorizare clienți.👁‍🗨 Având în vedere posibilitatea ca unii clienți să nu vină cu intenția de a cumpăra ci doar de a „împrumuta” unele produse, este necesar ca să ne asigurăm că tot ce iese din magazin se plătește. De aceea este recomandat un bun sistem de supraveghere video și poate folosirea unor porți de acces cu detector de etichete speciale. Astfel de sisteme au devenit din ce în ce mai accesibile și ajută mult la diminuarea furturilor. 

Pentru a fi cu adevărat utile astfel de sisteme trebuie să fie funcționale și verificate cu regularitate. În funcție de bugetul alocat ele își vor dovedi utilitatea.

6. Sisteme de pontaj.🕓 În situația în care aveți mai mulți angajați la care doriți să aveți o evidență clară a orarului de lucru puteți folosi sisteme de pontaj. Acestea monitorizează ora de intrare și ieșire de la lucru, iar la sfârșit de lună vă poate oferi un total al orelor lucrate. 

7. Comunicare mesaje între angajați și către clienți.🔊 În spațiile de vânzare este necesar comunicarea permanentă între angajați. Atunci când spațiul este mare acest aspect poate fi o provocare. De aceea poate fi utilă folosirea unor stații de emisie-recepție. Acestea facilitează comunicarea fără să deranjeze clienții. 

 Dacă dorim să comunicăm mesaje către clienți (campanii, promoții) putem folosi sistemul audio din magazin fie prim mesaje înregistrate sau transmise în direct. Acestea pot impulsiona vânzarea și sunt folosite cu regularitate în marile magazine.

 

Această listă poate continua în funcție de domeniul specific de vânzare. Însă putem spune în general că dacă folosim echipamente de calitate vom avea un control bun al vânzării și vom expune produsele pe placul clienților.   

 

 

Market Manager – magazinul cu idei – grup de suport pentru persoanele implicate în administrarea magazinelor

Aplicația Market Manager

Soluția smart pentru administrarea magazinului tău

Află cum poți muta tot procesul administrativ de pe hârtie într-o singură aplicație.

Descarcă aplicația