Cum se stabilesc prețurile de vânzare

382 Views
  Pentru cea mai mare parte din clienți, prețul este un criteriu foarte important în alegerea produselor pe care le cumpără. Aceștia nu sunt dispuși să cheltuiască foarte ușor banii câștigați ci fac comparații, caută oferte și doresc să facă alegerea cea mai economă. Cu toate acestea, un preț prea mic poate lua din valoarea unui produs, ceea ce îi va determina pe clienți să pună la îndoială calitatea acestuia. ⚖️ Pe lângă clienți, prețul mai este important și pentru firmă deoarece el este un factor determinant al vânzărilor și implicit al profitului. De aceea, este necesar ca atunci când stabilești prețurile de vânzare să ții cont de factori precum:  
Posibile pierderi
Stabilește adaosul comercial astfel încât să acoperi eventualele pierderi ce pot apărea datorită defectelor, deteriorării sau expirării anumitor produse pe care le ai la vânzare. Astfel te vei asigura că nu vinzi pe pierdere.   
Volumul clienților 
Poți stabili prețul de vânzare și în funcție de volumul de clienți cărora te adresezi. Dacă vinzi pentru un număr mic de clienți, este recomandat să aplici un adaos mare. Acest lucru e valabil în special la produsele în ediție limitată sau care sunt cumpărate doar de anumite categorii de persoane. În caz contrat, când te adresezi unui număr mare de clienți, poți folosi un adaos mic. Chiar dacă, aparent, nu câștigi foarte mult de la un produs, profitul îți va fi asigurat de volumul mare al vânzărilor.   
Discounturile ulterior oferite
În adaosul aplicat ai grijă să cuprinzi și valoarea discounturilor pe care le vei oferi în viitor. Trebuie să stabilești prețul de vânzare astfel încât să ai de unde să scazi reducerile fără să ieși pe pierdere.   
Folosirea prețului psihologic
Acest factor are legătură cu modul în care prețul este perceput de clienți.  Foarte frecvent este practicat prețul impar deoarece este considerat cel mai atractiv pentru cumpărători. Mult timp s-au folosit prețurile care se termină cu 9, pentru a oferi impresia de preț mai mic. De ceva timp, totuși, oamenii s-au obișnui cu această strategie și au început să rotunjească prețul la valoarea lui reală. De aceea, putem folosi alte combinații de cifre impare care să influențeze într-o anumită măsură percepția cumpărătorilor.    Pe lângă modul de formare a prețurilor, este foarte important și cum le prezentăm. Astfel, într-un magazin, prețurile trebuie să fi așezate în drepul produselor pentru a fi citite cu ușurință și pentru a nu fi necesar ca clienții să le caute prea mult sau să întrebe vânzătorul.De asemenea, etichetele de preț trebuie să fie clare, suficient de mari, scrise cu caractere ușor de citit și să conșină doar informații relevante.    Atenție! Pe lângă prețul de vânzare, comercianții sunt obligați de lege să indice pe eticheta de la raft și prețul pe unitatea de măsură. Acest lucru se aplică, bineînțeles produselor ce pot fi cântărite sau măsurate. (http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/24730)   Chiar dacă la prima vedere procesul de stabilire a prețului poate părea complicat, dacă este realizat corect, acesta poate aduce beneficii mari firmei, de la creșterea vânzărilor și a profitului, la satisfacerea clienților și nu numai. Se poate! 😊   Market Manager – magazinul cu idei – grup de suport pentru persoanele implicate în administrarea magazinelor

Aplicația Market Manager

Soluția smart pentru administrarea magazinului tău

Află cum poți muta tot procesul administrativ de pe hârtie într-o singură aplicație.

Descarcă aplicația