Ce trebuie să știi despre RetuRo SISTEMUL DE GARANȚIE RETURNARE (SGR)
👉🏼 Ce este SGR?
Sistemul de garanție-returnare reprezintă un sistem prin care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific.
👉🏼Cine are obligația să se înregistreze în baza de date SGR?
Toți comercianții și producătorii din România, care comercializează produse din categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv.
👉🏼 Care este termenul limită de înregistrare în baza de date a sistemului SGR?
❗️28 februarie 2023
👉🏼 Ce se întâmplă dacă nu te înregistrezi?
❗️ HG 1074/2021 menționează ca neînregistrarea în baza de date SGR se sancționează cu amendă de la 20.000 la 40.000 RON
👉🏼 Cum te înregistrezi în SGR?
Înregistrarea în baza de date SGR se face pe site-ul RetuRo, https://portal.returosgr.ro/
Pentru a vedea care este procedura de înregistrare pas cu pas îm SGR urmărește tutorialul din linkul de mai jos 👇
Tips:
- nu folosi diacritice la completarea formularului de înregistrare și ai grijă ca nici în denumirea fișierelor pe care le încarci să nu fie diacritice pentru că programul nu le recunoaște
- când completezi semnatarii autorizați ține cont că toți semnatarii autorizați care au fost înregistrați în platformă trebuie să semneze documentele.
https://www.facebook.com/groups/marketmanager
Market Manager – magazinul cu soluții – grup de suport pentru persoanele implicate în administrarea magazinelor.
Aplicația Market Manager
Soluția smart pentru administrarea magazinului tău
Află cum poți muta tot procesul administrativ de pe hârtie într-o singură aplicație.
Descarcă aplicația
vreau sa sterg o societate pentru care am scris cui si am gresit tot cum o sterg
Ați finalizat procedura de înscriere pentru firma respectivă, cu tot cu adăugarea punctului de lucru ? Ați primit mail de confirmare ?
Pe portalul Returosgr (https://returosgr.ro/inregistrare-comercianti) este următoarea precizare:
„Dacă se observă erori în cadrul Formularului Standard de Înregistrare – Comercianți generat, secțiunea „Furnizare informații” din contul de utilizator al Comerciantului trebuie reparcursă și actualizată în consecință, după care va trebui generat un nou formular pentru a reflecta cele mai recente date furnizate”.
CU COMPLETEZ CONTRACTUL SI UNDE IL TRIMITEM?
Bună ziua! Contractul este încărcat în platforma RetuRo SGR începând din 3 noiembrie. Dacă v-ați înregistrat în platformă, îl găsiți la secțiunea ”Comerciant/Documente și Contracte”. Contractul este gata completat, cu datele pe care le-ați introdus în platformă la înregistrare. Trebuie doar să îl analizați și să îl semnați.
Buna ziua! Cum se va fiscaliza returnarea garantiei catre consumator de catre comercianti? Multumesc!
Bună ziua! Valoarea garanției se poate retrage din casă cu opțiunea ”retragere numerar” iar la detalii se poate specifica ”SGR” sau ”valoare garanție SGR”. Se va face o dispoziție de plată manual ori cu programul de gestiune pe care îl folosiți după care va trebui înregistrată în registrul de casă.
Găsiți aici un exemplu de retragere numerar, de la minutul 8:15 https://youtu.be/u3hBS91uvps?si=jUmKKK1T6qlZAC7i&t=496
Buna ziua,
o societate comerciant s-a inregistrat in RetuRO asa cum prevede legislatia in vigoare pana la data de 28.02.2023. Intre timp a hotarat ca nu va comercializa produse in ambalaje SGR ca atare nici nu a semnat contractul cu administratorul SGR. De aproape 2 saptamani tot sunam si nu ne preia nimeni…de fiecare data „toti operatorii sunt angajati in alta convorbire” si stam pe fir si degeaba. Ce trebuie facut ca sa anulam contul/inregistrarea? Multumesc!
Buna ziua! Este necesar sa avem contract daca suntem o clinica stomatologica?