6 modalități de a administra eficient mai multe magazine din mai multe locații

642 Views

📈 Vrei ca produsele tale să ajungă la mai mulți clienți, iar firma ta să genereze mai mult profit?

Vrei să-ți extinzi afacerea prin deschiderea unui nou magazin? 

 

Noi am făcut asta, deschizând al 4-lea magazin anul acesta.

Și tu poți face cu ușurință asta, cu o planificare adecvată și dacă ții cont de următorii 6 pași de mai jos:

 

1️⃣ Folosește proceduri clare

Nu poți fi prezent fizic în fiecare dintre magazinele tale pentru a dirija lucrurile. Totuși  vrei ca activitățile din magazinele tale să se desfășoare fără probleme. Pentru aceasta trebuie să ai proceduri clare, care să se aplice în fiecare magazin. Procedurile pot include:

– programul de lucru

– comunicarea cu clienții

– desfășurarea operațiunilor de vânzare

– pașii pentru deschiderea și închiderea în siguranță a magazinului

– politicile de retur de la clienți.                                                     

Asigură-te că în fiecare din magazinele tale clienții au parte de aceeași experiență de calitate, care îi va face să se întoarcă cu drag în locația ta.

 

2️⃣ Angajează personal demn de încredere și profesionist

Angajații tăi te reprezintă pe tine și firma ta în relație cu clienții.

Așadar, este important ca oamenii pe care îi angajezi să fie competenți și să lucreze în mod profesional.

Pentru aceasta trebuie să le prezinți încă de la angajare care este misiunea firmei tale, care sunt valorile importante pentru toți cei din firma ta, precum și cum vrei să fie tratați clienții.

De asemenea, asigură-te că angajații tăi sunt remunerați pe măsură, cu un salariu bun și acordat la timp, precum și diferite stimulente financiare și non-financiare.

 

3️⃣ Ține ședințe regulate cu șefii de magazin, dar și cu toți angajații tăi

Cheia pentru gestionarea cu succes a mai multor magazine este comunicarea puternică și eficientă între echipe.

Chiar dacă angajații tăi se află în locații diferite, este necesar ca aceștia să comunice cu ușurință. Crează grupuri de whatsapp, unde aceștia să fie puși la curent cu noutățile din firmă: produsele noi, prețurile reduse, produsele care trebuie returnate la furnizori, etc.

 

4️⃣ Folosește un singur program de gestiune pentru toate locațiile

Stocarea separată a datelor de vânzări, inclusiv a informațiilor despre clienți, este foarte ineficientă.

De aceea, poți folosi o soluție automatizată de gestionare a vânzărilor, care  îți va permite să integrezi toate datele de vânzare din toate magazinele tale.

 

5️⃣ Automatizează inventarierea produselor

A avea mai multe magazine în mai multe locații înseamnă că îți păstrezi stocurile în locații separate. La fel ca datele despre vânzări, și stocurile trebuie gestionate prin același sistem.

Folosește un soft de gestionarea stocurilor, pentru a vedea în timp real care produse trebuie suplimentate prin comenzi la furnizor.

De asemenea, poți afla dacă în unul dintre magazinele tale există un produs pe care clientul îl caută în alt magazin, iar astfel poți îndruma acel client către un alt magazin pe care îl deții.

 

6️⃣ Fă evaluări periodice în fiecare magazin

Chiar dacă tehnologia te ajută să controlezi stocurile, sau acțiunile angajaților, asta nu înseamnă că nu trebuie să verifici cum se desfășoară activitățile în fiecare dintre magazinele tale.

Numește un șef de magazin pentru fiecare locație, iar acesta va verifica dacă produsele sunt așezate corect, dacă clienții sunt mulțumiți, dacă personalul este amabil, și împreună veți stabili noi obiective pentru fiecare magazin în parte.

 

 

Succes!🙂

Market Manager – magazinul cu idei – grup de suport pentru persoanele implicate în administrarea magazinelor

Aplicația Market Manager

Soluția smart pentru administrarea magazinului tău

Află cum poți muta tot procesul administrativ de pe hârtie într-o singură aplicație.

Descarcă aplicația